Програма



Вступні зауваження:
"Українська мова (за професійним спрямуванням)" як навчальна дисципліна:
1) грунтується на отриманих під час навчання у середній загальноосвітній школі базових знаннях із сучасної української літературної мови й інтегрується з дисциплінами українознавчого спрямування та з іншими дисциплінами на рівні використання фахової нормативної лексики (медичної термінології);
2) закладає основи вивчення студентами сучасної української літературної мови та формування умінь застосовувати знання з української мови у процесі подальшого навчання та у професійній діяльності;
3) закладає основи підготовки спеціалістів із високим лінгвістичним рівнем грамотності та культури усного й писемного професійного мовлення.

Організація навчального процесу здійснюється за кредитно-модульною системою відповідно до вимог Болонського процесу.
Програма дисципліни структурована на 1 модуль.
Поточний контроль здійснюється на кожному практичному занятті відповідно до конкретної мети теми.

     Примітка: При засвоєнні теми за традиційною системою студенту присвоюються бали.
Максимальна кількість балів за поточну навчальну діяльність студента - 200.
 Мінімальна кількість балів за поточну навчальну діяльність студента (за якої дисципліна зараховується) - 120 балів. 
Система оцінювання: 15 занять (включно з підсумковою К. Р.) = 15 оцінок (включно з підсумковою К.Р., індивідуальною роботою, документами).
Бали за кожну оцінку:
"5" = 13 балів;
"4" = 10 балів;
"3" = 8 балів;
"2" = 0 балів.

Сума балів і є підсумковою кількістю балів за дисципліну, що конвертується у наступні оцінки:
180 - 200 = "5" - відмінно
140 - 179 = "4" - добре
120 - 139 = "3" - задовільно

   _____________________________________
       _________________________________

Тематичний план практичних занять з дисципліни «Українська мова (за професійним спрямуванням)».



      ___________________


1.             Предмет, мета і завдання курсу «Українська мова за професійним спрямуванням». Правопис: вживання апострофа, м’якого знаку.
2.             Мова й мовлення в житті суспільства. Норми сучасної української літературної мови. Правопис: спрощення, чергування приголосних.
3.             Функціонально-стилістична диференціація сучасної української літературної мови. Правопис: особливості перекладу прізвищ.
4.              Лексичний аспект фахового мовлення. Поняття нормативної професійної лексики. Правопис іменникових (-ович, -івн/ївн(а)) та прикметникових і дієприкметникових суфіксів (-анн/енн(ий), -ан/ен(ий); -ев/єв/ов(ий)).
5.              Морфологічні норми професійного мовлення. Правопис: Р. в. іменників чол. роду одн. ІІ відміни
6.             Синтаксичні норми професійного мовлення  Правопис: Кличний відмінок.
7.             Ораторське мистецтво. Професійна публічна промова. Етика професійного спілкування. Правила оформлення бібліографії.
8.              Призначення та класифікація документів. Правопис: велика літера.
9.             Державний стандарт, основні вимоги до укладання й оформлення документів. Правопис: особливості перекладу прийменникових конструкцій.
10.         Професійна медична документація. Правопис: складні іменники, прикметники,прислівники.
11.         Документи з кадрово-контрактових питань. Документи: автобіографія, резюме.
12.          Організаційно-розпорядчі документи. Документи: посадова інструкція, наказ.
13.         Особисті офіційні документи. Документи: заява, розписка.
14.         Довідково-інформаційні документи. Вимоги до їх оформлення. Документи: протокол, пояснювальна записка.
15.Підсумкове заняття.____________________

         
      
     Перелік знань і умінь з курсу «Українська мова за професійним спрямуванням» якими повинен оволодіти студент.
 .


1.     Студент повинен вміти :
укладати формуляри різноманітних медичних документів;
-  правильно використовувати мовні засоби відповідно до сфери професійного спілкування;
- використовувати фахову нормативну лексику;
-  опрацьовувати    та     відтворювати    готові    тексти    різних функціональних стилів;
- формулювати власні висловлювання, будувати їх із урахуванням особливостей ситуацій професійного спілкування;
-   дотримуватись    культури    професійного    монологічного    та діалогічного мовлення; готувати й виголошувати публічний виступ;
-  здійснювати переклади медичних наукових текстів із інших мов:
- аналізувати етимологію медичних термінів; конспектувати відповідні розділи курсу.

2.     Студент повинен знати:

особливості фонетичної системи української мови; основні норми літературної вимови; засоби милозвучності;
-   основні елементи граматики;
-   найважливіші правила пунктуації;
провідні етапи історії формування, становлення та розвитку сучасної української літературної мови;
-  основні питання норми літературної мови як системи і поняття про культуру мови.
______________________________________