Вступні зауваження:
"Українська мова (за професійним спрямуванням)" як навчальна дисципліна:
1) грунтується на отриманих під час навчання у середній загальноосвітній школі базових знаннях із сучасної української літературної мови й інтегрується з дисциплінами українознавчого спрямування та з іншими дисциплінами на рівні використання фахової нормативної лексики (медичної термінології);
2) закладає основи вивчення студентами сучасної української літературної мови та формування умінь застосовувати знання з української мови у процесі подальшого навчання та у професійній діяльності;
3) закладає основи підготовки спеціалістів із високим лінгвістичним рівнем грамотності та культури усного й писемного професійного мовлення.
Організація навчального процесу здійснюється за кредитно-модульною системою відповідно до вимог Болонського процесу.
Програма дисципліни структурована на 1 модуль.
Поточний контроль здійснюється на кожному практичному занятті відповідно до конкретної мети теми.
Примітка: При засвоєнні теми за традиційною системою студенту присвоюються бали.
Максимальна кількість балів за поточну навчальну діяльність студента - 200.
Мінімальна кількість балів за поточну навчальну діяльність студента (за якої дисципліна зараховується) - 120 балів.
Мінімальна кількість балів за поточну навчальну діяльність студента (за якої дисципліна зараховується) - 120 балів.
Бали за кожну оцінку:
"5" = 13 балів;
"4" = 10 балів;
"3" = 8 балів;
"2" = 0 балів.
Сума балів і є підсумковою кількістю балів за дисципліну, що конвертується у наступні оцінки:
180 - 200 = "5" - відмінно
140 - 179 = "4" - добре
120 - 139 = "3" - задовільно
_____________________________________
_________________________________
Тематичний план практичних занять з дисципліни «Українська мова (за професійним спрямуванням)».
___________________
1.
Предмет,
мета і завдання курсу «Українська мова за професійним спрямуванням». Правопис:
вживання апострофа, м’якого знаку.
2.
Мова й мовлення в житті суспільства. Норми
сучасної української літературної мови. Правопис: спрощення, чергування
приголосних.
3.
Функціонально-стилістична диференціація
сучасної української літературної мови. Правопис: особливості перекладу
прізвищ.
4.
Лексичний аспект фахового мовлення. Поняття
нормативної професійної лексики. Правопис іменникових (-ович, -івн/ївн(а)) та
прикметникових і дієприкметникових суфіксів (-анн/енн(ий), -ан/ен(ий);
-ев/єв/ов(ий)).
5.
Морфологічні норми професійного мовлення. Правопис:
Р. в. іменників чол. роду одн. ІІ відміни
6.
Синтаксичні
норми професійного мовлення Правопис:
Кличний відмінок.
7.
Ораторське
мистецтво. Професійна публічна промова. Етика професійного спілкування. Правила
оформлення бібліографії.
8.
Призначення та класифікація документів. Правопис:
велика літера.
9.
Державний
стандарт, основні вимоги до укладання й оформлення документів. Правопис: особливості
перекладу прийменникових конструкцій.
10.
Професійна
медична документація. Правопис: складні іменники, прикметники,прислівники.
11.
Документи
з кадрово-контрактових питань. Документи: автобіографія, резюме.
12.
Організаційно-розпорядчі документи. Документи:
посадова інструкція, наказ.
13.
Особисті
офіційні документи. Документи: заява, розписка.
14.
Довідково-інформаційні
документи. Вимоги до їх оформлення. Документи: протокол, пояснювальна записка.
15.Підсумкове заняття.____________________
Перелік знань і умінь з курсу «Українська мова за
професійним спрямуванням» якими повинен оволодіти студент.
.
1.
Студент повинен вміти :
- укладати
формуляри різноманітних медичних документів;
- правильно
використовувати мовні засоби відповідно до сфери професійного спілкування;
- використовувати
фахову нормативну лексику;
- опрацьовувати та
відтворювати готові тексти
різних функціональних стилів;
- формулювати
власні висловлювання, будувати їх із урахуванням особливостей ситуацій
професійного спілкування;
- дотримуватись культури
професійного монологічного та діалогічного мовлення; готувати й виголошувати
публічний виступ;
- здійснювати
переклади медичних наукових текстів із інших мов:
- аналізувати
етимологію медичних термінів; конспектувати відповідні розділи курсу.
2.
Студент повинен знати:
- особливості фонетичної системи
української мови; основні норми літературної вимови; засоби милозвучності;
- основні елементи граматики;
- найважливіші правила
пунктуації;
- провідні етапи історії
формування, становлення та розвитку сучасної української літературної мови;
- основні питання норми
літературної мови як системи і поняття про культуру мови.
______________________________________